Næringsbygg

Stanley Security

Fakta

  • Type lokaler: Næringsbygg
  • Adresse: Nydalsveien 28, 0484 Oslo
  • Areal:
  • Oppdragsgiver: Stanley Security / Avantor
  • Fotograf: Ragnar Hartvig

Fokus på sterk branding

Metropolis og Avantor har gjennom sitt samarbeid de siste årene vært ledende bydelsutviklere i Nydalen, og i Nydalsveien 28 har vi vært med i hele rehabilitering og omstruktureringsprosessen. Vi har vært med i innsalg mot potensielle leietakere, men også en rekke direkte samarbeid med leietakere etter kontraktsinngåelse med Avantor. Da Stanley Security inngikk avtale i Nydalsveien 28, om nytt hovedkontor, var det naturlig å ta kontakt med Metropolis. Nydalsveien består av fire integrerte bygg og Stanley disponerer en etasje. Arealet rommer også den nye driftssentralen. Å plassere en driftssentral i midten av kontorarealene, skaper selvfølgelig noen utfordringer for alle involverte. Ikke minst var det viktig å sikre en god flyt og effektiv utnyttelse av arealet. Nå har de vært i de nye kontorene i over 10 måneder, og de trives utmerket i sine nye lokaler.

For Metropolis er det alltid viktig å høre erfaringene med prosessen og om løsninger fungerer som forventet i daglig bruk. Kommunikasjonssjef hos Stanley Security, Øyvind Halnes, har tatt seg tid til å dele noen erfaringer med oss.

Ble forventningene til nye de lokalene innfridd? Ja, over all forventning. Vi var ikke spesielt bortskjemt etter 20 år i de gamle lokalene, dette ble et skikkelig løft for oss. I fare for å skryte for mye av Metropolis så var deres deltakelse i prosjektet meget nyttig. Dette fagområdet ligger langt utenfor vårt kompetansefelt. Det å få gode råd og forslag til design og utforming var meget nyttig. Noen ganger må du bare stole på fagfolk og resultatet ble meget bra. Her fikk vi løsninger vi neppe hadde kommet på selv. Videre var interiørarkitekt involvert i byggemøter og tok vårt parti i «kampen» mot byggherre. Dette fikk vi som leietaker god nytte av. Uten interiørarkitekt og i tillegg en byggkonsulent fra Akershus Eiendom hadde sluttresultatet blitt både dårligere og langt mer kostbart.   

Det ble prioritert å gi lokalene en tydelig identitet, hvordan har responsen fra de ansatte og kunder som kommer på besøk vært; blir det lagt merke til og gjør det noe med de ansattes stolthet og tilhørighet? Utvendig har vi en diskré profilering hvor vi måtte innpasse oss skiltprofilen for bygget. Innvendig derimot har vi fått meget god synlighet ved fargevalg og en logoplassering sentral i 2. etasje veldig godt synlig fra resepsjon. I tillegg mye fine bilder på stillerom etc. Vi får mye tilbakemeldinger fra besøkende som synes lokalene er skikkelig fine. Dette skaper selvsagt en stolthetsfølelse blant de ansatte. Hit er det motiverende å invitere kunder og andre besøkende.

Vi tar hensyn til personvern. Les vår personvernerklæring